Dolnośląskie uzdrowiska chcą się wspólnie promować

Katarzyna Wilk
Szczawno-Zdrój
Szczawno-Zdrój Dariusz Gdesz
Dolnośląskie uzdrowiskowe gminy zamierzają się wspólnie reklamować. Kompleksowa kampania promocyjna będzie możliwa dzięki projektowi "Uzdrowiskowy Dolny Śląsk".

Uczestniczyć w nim będzie 10 gmin: Jelenia Góra, Bystrzyca Kłodzka, Duszniki-Zdrój, Jedlina-Zdrój, Kudowa-Zdrój, Lądek-Zdrój, Niemcza, Polanica-Zdrój, Szczawno-Zdrój i Świeradów-Zdrój. Liderem projektu jest Jelenia Góra. Pieniądze na jego realizację będą pochodziły z Regionalnego Programu Operacyjnego.

Dofinansowanie z unijnych funduszy to 1,4 mln zł, a koszt całkowity wynosi około dwóch mln zł. Wniosek przeszedł pozytywnie ocenę merytoryczną. Teraz została jeszcze strategiczna. Ale unijna dotacja jest już praktycznie pewna.

Projekt ma ruszyć w czerwcu. - Jego głównym założeniem jest wspólne promowanie uzdrowiskowych miejscowości na Dolnym Śląsku - zapowiada Jadwiga Osińska, naczelnik Wydziału Funduszy Europejskich w jeleniogórskim Urzędzie Miasta. Chodzi o to, by wypracować rozpoznawalną markę dolnośląskich gmin przyjmujących kuracjuszy w kraju.

Kampania reklamowa zakłada dwie dwutygodniowe akcje billboardowe w 8 województwach, m.in. w wielkopolskim, mazowieckim, śląskim, mało-polskim, lubuskim, kujawsko-pomorskim. - Stworzymy też portal internetowy z bazą adresową i noclegową, profilem leczniczym poszczególnych uzdrowisk oraz atrakcjami turystycznymi - wymienia naczelnik Osińska.

Ma też powstać profesjonalny spot reklamowy, który będzie emitowany w stacji telewizyjnej o dużym zasięgu i przewodnik "Uzdrowiskowy Dolny Śląsk", z wytyczoną trasą wycieczkową po dolnośląskich uzdrowiskach i ich największych atrakcjach.

Zdaniem Jerzego Terleckiego, burmistrza Polanicy-Zdroju, wspólna akcja promocyjna przyniesie większe efekty, niż gdyby gminy robiły to osobno. Jak podkreśla burmistrz, za 200 tys. zł kampanię reklamową można by zorganizować jedynie lokalnie, a za dwa mln zł już w skali całego kraju.
- Myślę, że dzięki temu jest szansa na większy ruch turystyczny - podkreśla Jerzy Terlecki.

Mniej wina w Europie

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie