Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rozbudowa Dworca Głównego we Wrocławiu. Będzie szósty peron. Przeczytaj szczegóły

Redakcja
Wejście od ul. Suchej i od głównego przejścia na perony, 200 m długości, monitoring i jeden tor. Przebudowany peron szósty - z kilkumiesięczny opóźnieniem – ruszy w tym roku. Ma umożliwić kolei uruchomienie nowych połączeń aglomeracyjnych
Wejście od ul. Suchej i od głównego przejścia na perony, 200 m długości, monitoring i jeden tor. Przebudowany peron szósty - z kilkumiesięczny opóźnieniem – ruszy w tym roku. Ma umożliwić kolei uruchomienie nowych połączeń aglomeracyjnych
Szósty peron na dworcu Wrocław Główny będzie otwarty jeszcze w tym roku. - Obiekt zwiększy przepustowość stacji, umożliwi uruchamianie nowych połączeń w obrębie aglomeracji wrocławskiej. Dojście będzie zarówno od ul. Suchej, jak i od przejścia prowadzącego na inne perony. Przewidziano również windę – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK.

Peron powstający od strony ul. Suchej będzie miał długość 200 m, szerokość 4,5 m i wysokość 76 cm. Będzie wyposażony w ławki i oświetlenie. Zostaną zamontowane wyświetlacze informujące o połączeniach odbywających się na peronie oraz głośniki. Nad bezpieczeństwem pasażerów będą czuwały kamery monitoringu. Nad peronem nie będzie dachu – zamiast nich zamontowane zastaną wiaty. Przy nowym peronie będzie jeden tor, podobnie jak przy peronie piątym. Całość będzie przystosowana do obsługi osób niepełnosprawnych.

Trwające prace to nie tylko roboty ziemne, ale także regulacja toru i sieci trakcyjnej, lokalizacja i montaż urządzeń sterowania ruchem. Wyzwaniem dla wykonawcy było usunięcie kolizji z łączami energetycznymi i telekomunikacyjnymi i zaprojektowanie ich nowego przebiegu. Niespodzianką okazały się stare fundamenty, nienaniesione na mapach. Prowadzone prace nie wpływają na obsługę podróżnych i kursowanie pociągów.

Przebudowa peronu ruszyła pod koniec 2018 r. z kilkumiesięcznym opóźnieniem. Wykonuje ją spółka Infrakol, a jej koszt to 7,8 mln zł.

Peron szósty był używany jako zastępczy podczas prac na innych peronach przed Euro 2012 oraz podczas samych mistrzostw Europy w piłce nożnej, potem został ponownie zamknięty.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto